Skip to content
Чупахівська селищна рада
Телефон +38 (05446) 99 999
Електронна пошта chupah_sr@ukr.net
Адреса вул. Воздвиженська, буд. 53
  • Наш край
    • Загальна інформація
    • Краєвиди
    • Вакансії
  • Управління
    • Керівництво
    • Депутатський склад
    • Виконавчий комітет
    • Постійні комісії
  • Діяльність
    • Сесії
      • Рішення сесій
      • Проекти рішень сесії
      • Розпорядження селищного голови
      • Результати поіменного голосування
      • Протоколи
    • Виконавчий комітет
      • Протоколи засідань виконавчого комітету
      • Проекти рішень виконкому
    • Програми та положення
    • Підприємництво
    • Звіт селищного голови
    • Соціально-економічний розвиток
      • Бюджет
      • Прогноз бюджету
      • Паспорт громади
      • Проекти розвитку
      • Річні плани закупівель
      • Інвестиційна діяльність
    • Фінансовий відділ
    • Регламент
  • Регуляторна політика
    • Планування регуляторної діяльності
      • План діяльності Чупахівської селищної ради з підготовки регуляторних актів
      • План-графік з відстеження регуляторних актів Чупахівської селищної ради
    • Відстеження результативності регуляторних актів
    • Оприлюднення проектів регуляторних актів
    • Перелік регуляторних актів
      • Архів переліку регуляторних актів
  • Громадянам
    • ВСЕ ПРО СОVID – 19
    • Графік особистого прийому громадян
    • Нормативно-правова документація та звернення громадян
    • Телефон «Гарячої лінії», телефон «Довіри»
    • Узагальнення підсумків роботи зі зверненнями громадян
    • Боротьба з корупцією
      • Повідомлення про корупцію
      • Запобігання проявам корупції
    • Зразок написання звернення
  • Публікації
    • FACEBOOK
    • Новини
    • Новини підрозділів
    • Оголошення
    • Асоціація міст України
    • Всеукраїнська школа онлайн
    • МінЮст інформує
    • Корисні посилання
    • Податкові питання
    • Безоплатна правова допомога
  • ЦНАП
  • КЗ Чупахівський ЗДО “Сонечко – 1”
    • Загальна інформація
      • Структура та органи управління закладом освіти
      • Кадровий склад закладу освіти
      • Установчі документи
      • Наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення)
      • Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником
    • Публічна інформація
      • Публічні закупівлі
      • Закупівлі
      • Фінансова діяльність
      • Річний звіт про діяльність закладу освіти
      • Правила прийому до закладу освіти
      • Наявність гуртожитків
      • Матеріально-технічне забезпечення закладу освіти
    • Методична скарбничка
      • Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти
      • Ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються в закладі освіти
      • Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
      • Мова освітнього процесу
    • Організація харчування
    • Звернення громадян
      • Закон України “Про звернення громадян”
      • Відповідальний за надання консультацій та інформацій
      • Зразок оформлення заяв
    • Розмір плати за навчання, підготовку, передпідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти
    • Додаткові освітні та інші послуги
    • Правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти
    • Корисна інформація
    • Булінг
  • Публічна інформація
    • Доступ до публічної інформації
    • Нормативно – правові акти
  • Комунальні заклади (підприємства)

Більше 80% фахівців з інвалідністю в Україні не мають роботи

Home > Новини > Більше 80% фахівців з інвалідністю в Україні не мають роботи

Більше 80% фахівців з інвалідністю в Україні не мають роботи

Опубліковано: 29.04.2024 Автор: Адміністрація
0

Як держава планує залучити їх до ринку праці?

А ви знаєте, що в Україні понад 2,7 млн людей з інвалідністю? І лише 16% із них мають роботу.

Невже так мало фахівців хочуть працювати? Певно, що ні. Одна із причин, що зупиняє людину з інвалідністю податися на вакансію – це відсутність належних умов для роботи.

За інформацією Громадської організації “Доступно UA” більшість пошуківців з інвалідністю навіть не розглядають оголошення, якщо там не вказано, що роботодавець готовий взяти такого фахівця на роботу.

Роботодавець же, зі свого боку, часто не готовий створити інклюзивні умови. Адже побоюється додаткових фінансових витрат, або йому банально бракує знань про те, як облаштувати робоче місце для такого працівника.

Але давайте розвіювати ці стереотипи.

Як залучити фахівців з інвалідністю до ринку праці?

У серпні 2023 року Міністерство економіки разом із Державною службою зайнятості запровадили програму, за якою роботодавець, який працевлаштував людину з інвалідністю та підготував для неї робоче місце, має можливість отримати компенсацію вартості облаштування такого місця.

Про які суми йдеться? Це до 106,5 тис. грн якщо ми говоримо про осіб з інвалідністю І групи та до 71 тис. грн – за облаштування робочих місць для людей з інвалідністю ІІ групи.

Як отримати компенсацію?

Роботодавець має облаштувати робоче місце для фахівця з інвалідністю впродовж 90 днів з моменту працевлаштування. Далі він подає заяву про надання відшкодування вартості витрат до центру зайнятості або через портал Дія та додає копії необхідних документів. Розгляд справи займає 10 робочих днів. У разі позитивного рішення, протягом 5 днів кошти надійдуть на рахунок роботодавця. Погодьтеся, десь стільки ж займає офіційне працевлаштування.

Що можна купити?

Перелік допоміжних засобів досить великий. За інформацією Державної Служби зайнятості, частіше за все компенсацію брали для облаштування робочого місця спеціалізованими меблями та фурнітурою, поручнями, для придбання офісних крісел з регулятором висоти сидіння та положення спинки, комп”ютерів та ноутбуків із вбудованими пристроями захисту очей, телефонів, навушників тощо.

Програма має на меті зруйнувати стереотип про те, що для того, щоб облаштувати інклюзивне робоче місце потрібно багато зусиль і часу. У більшості випадків паперова робота займає усього кілька тижнів, а працівнику для роботи може бути достатньо придбати спеціальний стілець, прилаштувати додаткові ручки чи прибрати поріг.

Чому це важливо для країни?

Це питання стало особливо важливим після початку повномасштабного вторгнення, коли внаслідок військових дій збільшилася кількість людей з інвалідністю як серед військових, так і серед цивільних. І більшість з них до отримання поранення були на ринку праці і, вочевидь, мають бажання повернутися до роботи.

– Нині більшість фахівців з інвалідністю залишаються осторонь ринку праці, хоча можуть його підсилити, говорить Тетяна Бережна, заступниця Міністра економіки. – Зараз роботодавець бореться за кожного працівника, адже частина пішла служити, хтось вимушено переїхав закордон. Ще більшою потреба у робітниках буде під час відбудови країни. Наше завдання – змінити свідомість українських роботодавців та працівників з інвалідністю. Аби на співбесіді і робітник, і фахівець чітко знали про таку опцію від держави, а інвалідність ні в якому разі не ставала перешкодою для роботи.

А ще ця програма – інвестиція в загальну інклюзивність підприємств, додає Тетяна Бережна. Адже робітник з інвалідністю може змінити місце роботи, а створені умови – залишаться. Міністерство економіки розраховує, що через певний час, завдяки програмі компенсації, більшість українських підприємств будуть інклюзивними.

Чи вистачить коштів?

Цього року в бюджет закладені кошти на облаштування 10 тисяч робочих місць. З початку дії програми (*дані на 1.04.2024) компенсацію отримали 248 роботодавців за облаштування робочих місць для 267 працівників. З них 22 працівників з першою групою інвалідності на суму 16,2 млн грн. Зокрема, в 2024 році за цією програмою вже було профінансовано 12,5 млн грн.

Що можу зробити я?

Розкажіть цю інформацію своєму роботодавцеві. Якщо ж ви керуєте компанією чи здійснюєте найм робітників, розгляньте цю програму як спосіб підсилення свого штату. А ще зробіть репост цієї статті у ваших соцмережах, аби якомога більше українських фахівців з інвалідністю дізналися про таку можливість.

Пошук по сайту

Останні записи

  • Корозійні пошкодження газопроводів у Сумській області 16.07.2025
  • Розпочали реалізацію чергового раунду Мультиіндикаторного кластерного обстеження домогосподарств (МІКС) 16.07.2025
  • Визначні операції 14 окремого полку БПАК 16.07.2025
  • Безпека на воді 09.07.2025
  • ВІДКРИТО РЕЄСТРАЦІЮ НА МОЛОДІЖНІ ОБМІНИ «ВІДНОВА:UA» – 2025! 08.07.2025
  • Долучайся до 154 ОМБР 08.07.2025
  • Передача показань лічильника газу – запорука коректних нарахувань 04.07.2025
Розробка та супровід від компанії "Оптимальні ІТ-рішення"