Як отримати кадастровий номер
Що таке кадастровий номер?
Згідно Закону України «Про державний земельний кадастр» кадастровий номер — це індивідуальна, унікальна послідовність цифр і знаків, що ідентифікує земельну ділянку.
Кадастровий номер призначається земельній ділянці під час проведення державної реєстрації і зберігається за нею впродовж усього часу існування, у тому числі у разі зміни власника, зміни цільового призначення ділянки. Він може змінитися тільки при розділі земельної ділянки (привласнюється два нових) або при об’єднанні ділянок.
Привласненням кадастрового номера займається територіальне управління Держгеокадастру за місцем знаходження ділянки.
Всім власникам Державних актів на право приватної власності на землю:
Всім власникам Державних актів на право приватної власності на землю, в тому числі що видані до 2004 року та які не внесені до автоматизованої системи Державного земельного кадастру і не мають кадастрового номера, необхідно виконати комплекс робіт для внесення інформації про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, так як:
Кадастровий номер є обов’язковим при укладанні угод про перехід права власності на земельні ділянки (спадщина, купівля-продаж та інше), застави земельних ділянок або прав на них (стаття 132, 133 Земельного кодексу України).
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки в межах населено пункту без кадастрового номера є вищою, ніж у земельних ділянок яким присвоєно кадастровий номер в три рази, що підвищує суму земельного податку (наказ Мінагрополітики 25.11.2016 №489 та стаття 201 Земельного кодексу України), а для земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів отримати Витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є взагалі неможливим (наказ Мінагрополітики 23.05.2017 № 262)
Для внесення відомостей про земельну ділянку до кадастру та присвоєння кадастрового номера, власнику необхідно зробити три кроки:
- Замовити Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у розробника документації із землеустрою – будь-якої землевпорядної організації; ( для цього потрібні наступні документи:
- Копія паспорту та ідентифікаційного коду власника земельної ділянки;
- Оригінал державного акту на право власності на земельну ділянку та його копія (нотаріально посвідчена)
- Якщо це земельна ділянка під забудовою потрібен технічний паспорт на житлове приміщення.
- Надати розроблену документацію до Центру надання адміністративних послуг для Державної реєстрації земельної ділянки;
- Отримати витяг з Державного земельного кадастру про присвоєння кадастрового номера на земельну ділянку та внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
- Зареєструвати право на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав в Центрі надання адміністративних послуг
ВАЖЛИВО: Технічних документацій буде стільки скільки земельних ділянок у Державному акті (по кожному виду земельної ділянки окремо)
Внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру є запорукою вільного розпорядження земельною ділянкою та сплати відповідного земельного податку, а також дуже доречне в переддень відкриття ринку земель.
Як оформити земельну ділянку під житловим будинком
Відповідно до Закону України «Про державний земельний кадастр» у разі якщо на земельній ділянці, право власності (користування) на яку не зареєстровано, розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, кадастровий номер на таку земельну ділянку присвоюється за заявою власників такого будинку на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Забороняється вимагати для присвоєння земельній ділянці кадастрового номера інші документи. Такий кадастровий номер є чинним з моменту його присвоєння.
Для реєстрації права власності на земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд Вам необхідно:
- Замовити Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у розробника документації із землеустрою – будь-якої землевпорядної організації; ( для цього потрібні наступні документи:
-
- Копія паспорту та ідентифікаційного коду власника житлового приміщення;
- Оригінал та копію свідоцтва про право власності ( свідоцтва про спадщину або інші документи, що підтверджують право власності на житловий будинок)
- Технічний паспорт на житловий будинок.
- Надати розроблену документацію до Центру надання адміністративних послуг для Державної реєстрації земельної ділянки;
- Отримати витяг з Державного земельного кадастру про присвоєння кадастрового номера на земельну ділянку та внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
- Зареєструвати право на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав в Центрі надання адміністративних послуг